viernes, 6 de julio de 2012

Una oportunitat en moments de crisi

Darrerament la prima de risc, les caigudes continues de la borsa, la debilitat de l’euro, la corrupció en la classe política, el debat sobre les autonomies o el tancament de mitjans de comunicació són els titulars més escoltats a aquesta part del món quant es sintonitza un canal de televisió espanyola o obre les pàgines dels diaris de la meua terra.
La sorpresa dels darrers dies m’ha arribat via web, millor dit via Twitter: en el meu poble obre un espai comunicatiu que s’autodefineix “plural, independent i obert a la participació de la societat” i que s’anomena www.picassent21.com Una autèntica meravella i una odissea que m’omple d’orgull i d’esperança perquè reforça la meua teoria que en moments de crisi (de tot tipus) s’obren grans oportunitats que auguren èxit segur.
La fam diuen que aguditza l’enginy. I així crec que és. A Carme, a Paula i a Blai vull dir-los que sempre he cregut en la informació de proximitat, en eixes notícies que mai surten als noticiaris televisius ni a les pàgines de comarques dels grans diaris. De fet, una gran part de la meua carrera periodística la vaig fer fent informació local en una ràdio del poble i en L’Om de Picassent, informació comarcal en una agència estatal, i fins i tot quan vaig estar a la ràdio autonòmica (a pesar dels que governaven aleshores i ara) vaig “implantar” un programa de informació comarcal en el que ningú creia però que crec que es va fer amb un raconet del cor de l’audiència.
La iniciativa de llençar un espai comunicatiu local a Picassent, independent, diferent i diferenciat del BIM, s’ha intentat en diferents oportunitats al nostre poble. Jo mateix vaig participar en la redacció d’un projecte de televisió local en la dècada passada que es va veure parat per la manca de finançament i per la por a arriscar dels qui anaven a fer front econòmic al projecte, valga dir-ho ara. En estos moments, les noves tecnologies i, principalment, el protagonisme de les xarxes socials (allò que s’anomena el 2.0), crec que permetran que Picassent21 arribe a bon port i puga romandre en el temps.
Hui en dia qualsevol persona pot accedir fàcilment a esta informació des dels telèfons intel·ligents i el boom d’esta tecnologia facilitarà l’èxit d’esta iniciativa que, els que vivim fora del poble (8.000 quilòmetres en el meu cas), agraïm d’una manera molt especial. Jo ja soc seguidor “number one” de @picassent21 al Twitter perquè, entre altres coses, la meua empresa també està immersa de cap al 2.0 tant en allò dels “cants de pardal” com en el Facebook, ja que ací a Veneçuela són dos ferramentes fonamentals tant de comunicació com de publicitat.
Així que m’agradaria acabar hui dient: Llarga vida a Picassent21! Ens llegim!


No hay comentarios:

Publicar un comentario